Навчальні матеріали

СТАТУТ 
ШКІЛЬНОГО КЛУБУ ПІДПРИЄМНИЦТВА
 «Зірочки економіки»
1. Загальні положення
 1.1. Шкільний клуб «Зірочки економіки» є добровільним молодіжним об`єднанням школярів, який має на меті поглиблення та розширення знань учнів про підприємницьку діяльність, виховання підростаючого покоління в дусі комерційно освічених людей, з добре розвинутими економічними якостями. 
Адреса клубу:  м. Камянське, в.Ніжинська 7, НВК № 7
e-mail: olga.rizhko@gmail.com
 1.2. Шкільний клуб підприємництва "Зірочки економіки" здійснює свою діяльність на загальнолюдських засадах гуманізму і доброзичливості, поваги до національних почуттів і культурних традицій. 
 1.3. Клуб будує свою діяльність на основі таких принципів:
- рівноправність членів, самоврядування;
- добровільний вступ до клубу і вихід з нього;
- спільне прийняття рішень;
  1.4. Члени шкільного клубу – учні 6-х класів НВК № 7, за власним бажанням, які дотримуються Статуту, активно працюють в одному з напрямків діяльності, практичними діями сприяють розвитку клубу. 
  1.5 Робочою мовою є українська.
 2. Мета і завдання:
 Шкільний клуб підприємництва ставить за мету: 
  2.1. Поглиблення економічних знань, формування підприємницької поведінки, розвиток лідерських якостей.
  2.2. Виховання дітей та учнівської молоді в дусі миру, дружби, взаємопорозуміння і співробітництва, формування позиції справжнього громадянина.
  2.3. Завданнями шкільного клубу підприємництва є:
- поглиблення економічних знань;
- формування рис підприємця;
- формування вмінь складати і реалізовувати бізнес-плани;
- розвиток лідерських якостей;
- підготовка до свідомого вибору професії;
- розвиток навичок міжособистісного спілкування;
- встановлення зв’язків з іншими ШКП.
3. Основні напрямки діяльності:
 3.1. Знайомство з роботою підприємців, розвиток лідерських здібностей.
 3.2. Встановлення і розвиток дружніх зв`язків між школярами України.
 3.3. Налагодження співробітництва між навчальними закладами.
 3.4. Вивчення цікавих фактів з підприємницької діяльності.
 3.5. Організація цікавого і змістовного дозвілля молоді, підвищення її економічної культури.
4. Форми роботи  шкільного клубу підприємництва:
 4.1. Розвиток підприємницьких здібностей (тренінги, тестування, мозкові штурми, інформаційні лікбези)
 4.2. Проведення днів Клубу і робота в об`єднаннях (гуртках, секціях за напрямками: інформаційним, культурологічним, світоглядним тощо.)
 4.3. Масові заходи: фестивалі, конгреси, зустрічі, тижні активних дій, конференції, організаційно-діяльні ігри, пізнавально-розважальні заходи.
 4.4. Благодійні акції: ярмарки, виготовлення сувенірів, концерти тощо.
 4.5. Поширення інформації про шкільний клуб серед молоді.
5. Структура і керівництво:
 5.1. Вищий орган шкільного клубу підприємництва – є Загальні збори його членів. Загальні збори затверджують структуру, напрямки діяльності, статут, емблему.
 5.2. Загальні збори є правочинними, якщо у їх роботі беруть участь більше половини членів шкільного клубу підприємництва .
 5.3 Рішення про прийняття Статуту шкільного клубу підприємництва, внесення до нього змін та доповнень, про припинення діяльності клубу приймаються на Загальних зборах членів клубу кваліфікованою більшістю, не менше, ніж 2/3 від чисельності членів шкільного клубу підприємництва. Інші рішення приймаються простою більшістю голосів присутніх членів Загальних зборів. Процедура голосування визначається Загальними зборами шкільного клубу підприємництва.
 5.4. Загальні збори можуть прийняти рішення з усіх питань діяльності шкільного клубу підприємництва.
 5.5.Керівними органами є Рада клубу, яка обирається на Загальних зборах. Рада клубу здійснює діяльність по організації функціонування шкільного клубу підприємництва. Раду очолює президент.
6. Членство:
 6.1. Членами шкільного клубу підприємництва є учні, які дотримуються Статуту, активно працюють в одному з напрямків, практичними діями сприяють розвитку Клубу. 
 6.2. Питання про прийом до членів шкільного клубу підприємництва розглядається на загальних зборах учасників клубу. 
 6.3. Права та обов’язки членів клубу реалізуються у порядку, визначеному Статутом шкільного клубу підприємництва .
7. Права і обов’язки членів шкільного клубу підприємництва: 
 7.1. Член шкільного клубу підприємництва має право:
 - брати участь у заходах, організованих шкільним клубом підприємництва;
 - отримувати інформацію про діяльність шкільного клубу підприємництва  і його органів;
 - вносити пропозиції щодо діяльності шкільного клубу підприємництва в подальший період та брати участь в їх реалізації. 
 7.2. Клуб розробляє кодекс честі.
Член шкільного клубу підприємництва зобов’язаний:
 - діяти відповідно до Статуту Клубу;
 -підтримувати своїми діями авторитет шкільного клубу підприємництва , дотримуватись дисципліни, норм моралі та ділової конструктивної критики.
 - підтримувати традиції Клубу.
 7.3. Член  шкільного клубу підприємництва може бути виключений з членів клубу. Питання про виключення  вирішується на загальних зборах клубу. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало понад дві третини учасників загальних зборів.
 7.4. Член  шкільного клубу підприємництва припиняє своє членство в клубі:
- за власним бажанням;
- виключення з  шкільного клубу підприємництва за дії, несумісні з його Статутом;
- тривалої неучасті у роботі клубу (більше одного місяця) без поважних причин.
8. Регламент роботи шкільного клубу підприємництва: 
 8.1. Засідання клубу здійснюється кожний тиждень.
 8.3. Час літніх канікул виключається з плану роботи клубу. 
 8.4. З метою популяризації і результативності діяльності клубу, реалізація його проектів може здійснюватися на засіданнях шкільного клубу підприємництва , а також презентуватися на загальношкільних заходах  НВК № 7 і за її межами.  


17.10.2016


Тренінг лідерства
Мета: створення сприятливих умов для роботи в групі, первинне засвоєння способів саморозкриття, а також активного стилю спілкування.
1. Вітаю, я радий познайомитись. Зараз ми познайомимося і зробимо це в такий спосіб. Кожен із вас зараз зробить собі візитку, тобто вкаже на картці свооє ім я. Ви можете взяти будь-яке ім я, яким будете користуватися впродовж усього тренінгу. У вас є 3 хв. для того, щоб зробити свої візитки й підготуватися до знайомства.. Після вправи учасники згадують, що полюбляє кожен із учасників тренінгу.
2. Особистий момент. Пропоную очима знайти будь-яку річ (гудзик, прикрасу, ручку тощо) на учаснику, який знаходиться справа, взяти в руки цю річ і від її імені розповісти про хазяїна цієї речі. Наприклад: "Я - гудзик Тетяни, знаю її не дуже давно, але можу розповісти про неї таке... 
3. Дерево очікувань. На клейких паперових аркушах, у формі листочку, учасники записують свої очікування від заняття і вивішують на "Дерево очікуваь". 
4. Правила нашої групи.
Приходити вчасно!
Відвідувати всі заняття!
Цінування часу.
Тихого телефону
Активна участь у тому, що відбувається.
Ввічливість.
Позитивність.
Толерантність.
Конфідеційність.
Демонструємо відкритість.
Право на підтримку.
5. Руханка "Молекули". Усі встають і починають "броунівський рух", вдаючи із себе атоми. Ведучий голосно говорить: "Молекули по два" - і всі з єднуються по 2 особи. Рух продовжується, ведучий говорить : "Молекули по три" - і всі об єднуються по три, рухаючись далі. 
6. Веселий потяг. Учасники домовляються і розподіляють в командах хто буде"локомотивом", хто "вагончиком".
Умови проведення: одночасно рухаються кілька "паравозиків". Тим хто буде "локомотивом", важливо, дуже обережно, без сутичок, провезти за собою "вагончики", які будуть із закритими очима. 
Завдання для кожного учасника: запам ятати свої відчуття в ролі "вагончика", в ролі "локомотива". 
Рефлексія:  
1.Ваші відчуття, коли ви були "локомотивом", "вагончиком"?
2.Що було складного?
3.Тобі сподобалася твоя роль, чому?
4.Наскільки важливий лідер в групі?
5.Чи існує група без лідера?
6. Чи справдились ваші очикування?
7. Вправа "Комплімент". Кожен по черзі, по колу говорить комплімент.


31.10.2016
Тренінг : "Я - майбутній підприємець. 
Підприємлива особа: якою вона має бути?!"
Мета: пояснити вимоги до особистості підприємця; визначити риси підприємливої людини; дати самооцінку наявності і розвиненості підприємницьких якостей; установити зв’язки між певними рисами особистості та успіхами в господарській діяльності. 
Хід роботи: 
1. Вправа «Спільні риси ( знайти, щось спільне)
2. Вправа «Візитка». Розпочинаючи зустріч попроси, щоб кожен з присутніх записав на аркуші своє ім'я і дописав до окремих букв імені назви власних переваг і міцних сторін (приклад під вправою). Після виконання вправи попроси бажаючих, представити свою характеристику, зверни увагу, що усвідомлення власних переваг допомагає в постановці собі цілей і їх подальшій реалізації.
Й – я (йа) особа весела
О – обов'язкова 
Л – лояльна 
А – амбіційна 
Н – неконфліктна 
Т – терпляча 
А – аналітична
 3. Вправа «Правила роботи групи»: 
 - Cкажіть, як ви думаєте, чому ми працюємо у команді. Для чого це потрібно? (для того, щоб ви вчилися прислухатись до думки інших людей, які працюють з вами над однією справою, вміли пробачати недоліки і прорахунки оточуючих, вміли налагоджувати контакти з людьми, які можливо вам неприємні. Кожна команда це міні-колектив, від участі кожного залежить позитивний результат усієї команди). І кожна команда може працювати лише тоді .коли у неї є щось спільне ідея, мрія, ціль і головне спільно прийняті правила. Давайте їх пригадаємо! 
4. Вправа «критерійний покер» .
 Матеріали: плакат до критерійного покеру, маленькі картки – по п'ять для кожного учасника. Розпочинаючи вправу введи поняття підприємливість. Поясни учням, що підприємливість це ознака особи, яка приймає виклики і старається розв'язувати проблеми, які з'явилися. Потім запиши на дошці або великому аркуші паперу гасла: ПІДПРИЄМЛИВА ЛЮДИНА Є..., ПІДПРИЄМЛИВА ЛЮДИНА МОЖЕ.... Працюючи за методом мозкового штурму зберіть якомога більший набір характерних рис та навичок підприємливої людини.
 Додаток 
Перелік обраних рис / навичок підприємливих осіб: 
Підприємлива особа є....
Творчою
Оптимістичною
Енергійною
Переконливою
Вольовою
Спритною
Самостійною
Налаштованою на успіх
Сміливою
Впевненою
Працелюбною
Витривалою
З організаторськими здібностями
Гнучкою
Холоднокровною
Люблячою змагання
Володіючою ідеями
Підприємлива особа вміє ....
Ризикувати
Використовувати можливості, використовувати загрози
Ставити собі цілі і до них прямувати
Звільнюватися від старих зразків діяльності.
Роздай кожному з учасників занять п'ять карточок і попроси, щоб кожен вибрав п'ять рис та навичок, які на його думку є найважливішими для підприємця. Попроси, щоб кожну вибрану рису / навички були записані на окремій карточці. Поділи учасників на групи із 5-6 учасників. Кожній групі роздай плакат до гри в критерійний покер. За цим методом учні вибирають найважливіші ознаки. Метод служить удосконаленню уміння вести дискусії. Робить можливим збирання аргументів і проведення оцінки їх вагомості. Навчає представляти свої погляди, захищати власну думку, переконувати інших за допомогою власних аргументів, а також навчає виробленню компромісу в групі. Залучає всіх учасників занять. Метод найчастіше стосується розгляду істотних економічних, політичних, суспільних проблем. 
Завданням групи є узгодження того, які риси і навички є найважливішими для підприємливої людини. Група визначить рейтинг їх вагомості. У полі № 1 будуть розміщені дві найважливіші риси / навички, у полях № 2 – важливі риси, у полі № 3 - менш важливі. Кожен член групи вже має виписані 5 важливих, на його думку, ознак. Група визначає, хто починає гру і черговість у грі. Кожен учасник по черзі приклеює одну картку на обране поле. Якщо поле вже зайняте, він проводить дискусію із особою, яка там розмістила свою картку. Обґрунтовує свою думку (чому його аргумент важливіший). Переконує про важливість своїх аргументів. Якщо він переконає опонента, приклеює на тому місці власну картку. Якщо не переконає, члени групи висловлюють свою думку і спільно приймають рішення. Коли всі поля заповнені (після погодження групою укладу карток), представник групи представляє результат іншим групам. 
 Представник групи відповідає на запитання: 
 Чому група визнала обрану ознаку найважливішою?
Чи легко було виконати вправу? Чому так / ні?
Чи члени групи сперечалися?
У чим погоджувалися?
Як погодили спільну думку?
Підсумовуючи вправу зверни увагу учасників, що підприємництво це спритність, винахідливість, уміння справлятися із кризовими ситуаціями, також уміння спілкування з людьми, послідовність у діях і прагнення дійти до визначеної мети. Водночас зазнач учням, що не існує обмеженого переліку рис чи навичок підприємливої особи і що кожен володіє в деякій мірі вродженим інстинктом підприємництва. Крім того, вплив на успіх підприємливої особи в бізнесі мають і інші чинники, напр. зміни в економіці, в законодавстві, тощо.
Рефлексія

Ділимось враженнями



Тема: «Бізнес-план як інструмент підприємницької діяльності»
Мета: 
Навчальна:ознайомити  зі  створенням  бізнеc-плану,  застосовуючи  сучасні  інноваційні технології;  формувати вміння визначати обсяг інформації, необхідної для опису заходу;
Пізнавальна: розвивати  навички  логічного  групування  інформації  про  фірму  під  час складання бізнес-плану;
Виховна: виховувати вміння відстоювати власну позицію та впевненість у власних силах. 

Хід уроку
 Напишіть на великих аркушах паперу вислови, які б мали мотивувати до навчання і створювати позитивну атмосферу.
Методи: 
-  робота в групах ;
-  індивідуальні вправи ;
-  розповідь учителя;
-  обговорення;
-  дискусія;
-  візуалізація
Підприємницька діяльність – це процес прийняття рішень, їхньої реалізації й оцінки результатів початих дій, план же дає основу для прийняття раціональних рішень.
Бізнес-план допоможе попередити і гідно зустріти багато проблем у розвитку бізнесу. Звичайно, він не допоможе уникнути всіх помилок, але дає можливість продумати свої дії. Він є інструментом, за допомогою якого стає можливим контроль і управління виробництвом. Бізнес-план дозволяє управляти за попереднім планом, а не просто реагувати на події.
Бізнес-план, описуючи всі основні аспекти майбутнього підприємства, аналізує проблеми, з якими воно може зштовхнутися, і, визначаючи способи вирішення цих проблем, певною мірою відповідає на запитання: " Чи варто взагалі вкладати кошти в цей проект і чи принесе він доход, який окупить всі витрати?".
Бізнес-план може мати характер поточного (один рік) чи перспективного (3-5 років) плану.
Бізнес-план у нашій країні донедавна розглядався як план якогось одного заходу (що також вірно) чи як план становлення і розвитку невеликого підприємства. Але досвід таких найбільших закордонних корпорацій, як "Дженерал Моторз", "Тойота", "Сіменс" переконливо показує, що бізнес-план застосовується і для керування великим виробництвом, регламентуючи всю його діяльність. Відмінність бізнес-плану від раніше застосовуваного планування виробництва полягає в тому, що він не тільки організує весь внутрішній процес виробництва на підприємстві, а й прагне співвідносити її з ринковими вимогами.
Важливим документом, який передує початку діяльності підприємства, є підприємницький бізнес-план. Структура та зміст його суворо не регламентуються.
Головною метою підприємницького бізнесу є отримання прибутку. Плануючи відповідну угоду, насамперед слід визначити, на яку суму прибутку можна розраховувати та переконатись у тому, що проект взагалі спроможний принести бажаний прибуток. Поряд з головною, визначальною метою в полі зору укладачів бізнес-плану повинні перебувати й соціальні цілі: підвищення статусу підприємця, благодійність.
Бізнес-план – це документ, у якому описуються всі основні аспекти підприємницької діяльності, аналізуються головні проблеми, з якими може зіткнутися підприємець, та визначаються основні способи вирішення цих проблем.
Не слід думати, що бізнес-план необхідний тільки для великих підприємств. Як свідчить світова практика, він потрібний для всіх форм та видів підприємництва, і насамперед для того, щоб ретельно проаналізувати свої ідеї, перевірити їх раціональність, реалістичність та зменшити тим самим ризик невдачі.
Цінність бізнес-плану визначається тим, що він:
  • дає змогу визначити життєздатність підприємства в умовах конкуренції;
  • містить орієнтири, згідно з якими бізнесмен буде діяти на етапі становлення та розвитку підприємства;
  • прогнозує процеси розвитку виробництва;
  • конкретизує шляхи досягнення мети й подолання перешкод;
  • служить важливим елементом виробничої діяльності підприємства;
  • є фактором, що стимулює інтереси потенційних інвесторів у їхніх пошуках щодо вкладення коштів та розвитку виробництва.
Структура й обсяг бізнес-плану. Склад, структура й обсяг бізнес-плану визначаються специфікою виду діяльності, розміром підприємства і метою складання. Очевидно, що чим крупніша фірма, тим складніша її функціональна діяльність, тим повніша й більш обґрунтована розробка розділів плану. Бізнес-план невеликого підприємства значно простіший за складом, структурою й обсягом, ніж план великого виробництва.
Склад і структура бізнес-плану також залежать від розмірів пропонованого ринку збуту, наявності конкурентів і перспектив розвитку створюваного підприємства. Оскільки чим крупніше ринок збуту, тим більшу кількість його сегментів необхідно враховувати, а наявність великої кількості конкурентів вимагає вивчення найбільш привабливих з них, їх товарів і послуг. А це ускладнює структуру бізнес-плану. Особливо важливі для підприємства сегменти ринку чи найбільш важливі конкуренти можуть бути винесені в особливий розділ плану для більш детального вивчення.
У залежності від мети складання бізнес-плану (як план обґрунтування інвестицій, для фінансових партнерів, залучення партнерів, контрактів з персоналом фірми) розділи можуть розроблятися з тим чи іншим ступенем конкретизації.
Не існує жорстко регламентованої форми і структури бізнес-плану. 
 Послідовність складання бізнес-плану полягає в дотриманні наступних дій:
1 - ухвалення рішення про створення нового підприємства чи впровадження заходів з удосконалення діючого підприємства;
2 - аналіз власних можливостей і здатності взятися за реалізацію задуманого проекту;
3 - вибір виробу чи послуги, виробництво яких будуть метою задуманого проекту;
4 - дослідження можливого ринку збуту;
5 - складання прогнозу обсягів збуту (для першого року – щомісячно, для другого – поквартально);
6 - вибір місця для здійснення комерційної чи виробничої діяльності;
- розробка плану виробництва;
8 - розробка плану маркетингу;
9 - розробка організаційного плану;
10 - розробка юридичної схеми майбутньої комерційної діяльності;
11 - вирішення питань організації бухгалтерського обліку;
12 - вирішення питань страхування;
13 - розробка фінансового плану;
14 - написання резюме до бізнес-плану.
Таким чином, бізнес-план з´являється як визначена модель діяльності підприємства, що використовує всі напрацювання традиційного планування відповідно до категорій ринкової економіки: бізнесу, конкурентної боротьби, діяльності маркетингових служб, комерційного ризику, стратегії фінансування, досягнення беззбитковості і необхідного рівня рентабельності, якісного обслуговування споживача.
Стандартний бізнес-план має певну структуру й послідовність розділів.
І. Резюме – цей розділ є довільним і являє собою основні ідеї та зміст плану в мініатюрі. Він створюється та уточнюється в міру опрацювання плану, а завершується лише після складання бізнес-плану в цілому. Тут представлено: генеральну мету проекту, коротку характеристику підприємницького продукту, шляхи та способи досягнення поставлених цілей, терміни здійснення проекту, витрати, пов´язані з його реалізацією, очікувану ефективність та результативність, галузь використання результатів.
ІІ. Аналіз стану справ у галузі – визначення поточної тенденції, потенційних конкурентів, потенційних споживачів.
ІІІ. Зміст запропонованого проекту – характеристика продуктів, які виробляються, послуг, приміщення під офіс, обладнання для нього, відомості про персонал, про самого підприємця та його партнерів.
IV. Виробничий план – опис виробничого процесу, які операції передбачається доручити субпідрядникам, характеристика виробничих приміщень, устаткування, постачальників сировини.
V. План маркетингу – оцінка роботи збуту, ціни, канали збуту, реклама, прогноз нової продукції, цільові показники.
1.     VI. Організаційний план – характеристика форми власності, відомості про основних пайовиків, визначення міри відповідальності партнерів, відомості про керівний склад, організаційну структуру, розподіл обов´язків.
VII. Оцінка ризику та страхування – визначення слабких сторін підприємства, визначення альтернативних стратегій, форм та методів страхування.
VIII. Юридичний план – практичне обслуговування господарської практики, консультативні послуги відділам, партнерам, захист прав власника, інтересів підприємства.
1.     IX. Фінансовий план – план доходів та витрат, план грошових надходжень та платежів, балансовий план, визначення точки самоокупності, джерел надходження та напрямів використання коштів, стратегії фінансування.
2.     X. План управління – характеристика організації та функцій управління, його структур, вибір управлінської стратегії, методів управління.
Бізнес-план має бути достатньо детальним. Обсяг його не обмежується, хоча й лаконічність викладу не буде зайвою.
Сьогодні вже ясно, що без бізнес-плану не можна управляти виробничою діяльністю. Добре розроблений план замінює техніко-економічне обґрунтування виробництва. За результатами його виконання можна говорити про те, чи все відбувається як заплановано і в разі потреби вживати заходів щодо виправлення становища. Навіть найкращий бізнес-план може застаріти, якщо змінюються умови. Тому треба вміти вловлювати нові тенденції у внутрішньому житті фірми, в галузі, в ринковій кон´юнктурі та вносити відповідні корективи до бізнес-плану. Це дає змогу, не змінюючи цілей, змінювати шляхи їх досягнення і, як результат, збільшувати шанси на успіх.
Узагальнення
Рефлексія.

Комментариев нет:

Отправить комментарий